USD 0,0000
EUR 0,0000
USD/EUR 0,00
ALTIN 000,00
BİST 0.000
Kültür & Sanat

Vitray Sanatına Diyarbakırlı Kadın Sanatçıdan Hayat Öpücüğü

Vitray sanatı, Diyarbakırlı bir sanatçı sayesinde yeniden canlanıyor olabilir mi? Kaybolmaya Yüz Tutmuş detaylar haberimizde

Vitray Sanatına Diyarbakırlı Kadın Sanatçıdan Hayat Öpücüğü
11-10-2024 14:30
DİYARBAKIR

Sanata İlk Adım: Vitraya Duyulan İlgi

Diyarbakır’da yaşayan vitray sanatçısı Betül Kübra Savcı, kaybolmaya yüz tutmuş olan vitray sanatını yeniden canlandırmak amacıyla çalışmalara başladı. Edirne Trakya Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden mezun olan Savcı, sanatı Diyarbakır’a taşıyarak bu zanaatı yaşatmayı hedefliyor. İki yıl önce atölye açmaya karar veren Savcı, vitrayın bölgede nadir bulunan bir sanat olduğunu fark ettikten sonra bu kararı aldığını belirtiyor.

Vitray Sanatıyla Tanışma ve Eğitim Yılları

Betül Kübra Savcı, resim eğitimi aldığı sırada vitray sanatıyla tanıştı ve bu sanatın renkleri ve incelikleri onu büyüledi. Üç yıl boyunca aldığı eğitimle birlikte vitray sanatını daha da geliştiren Savcı, mezuniyet sonrasında ise bir ustadan eğitim alarak bu sanatı profesyonel bir şekilde yapmaya başladı. Sanatın Diyarbakır’da çok az bilindiğini ve icra edilmediğini fark eden Savcı, “Bu bölgede bu sanatı icra eden tek kişi benim,” diye belirtiyor.

Diyarbakır’da Vitray Sanatını Yaşatmak

İki yıldır Diyarbakır’da bir atölye işleten Savcı, burada workshoplar ve etkinlikler düzenleyerek sanatın yaygınlaşmasını sağlıyor. Hem bireysel hem de toplumsal projelerde yer aldığını ifade eden Savcı, renkli camların birleşimiyle oluşan vitrayın sadece estetik değil, aynı zamanda mistik bir hava kattığını belirtiyor. Savcı, “Vitray sanatı, özellikle tarihi yapılarda ve villalarda tercih ediliyor. Renkli camların ışığı süzmesiyle ortaya çıkan görüntü, mekâna derinlik katıyor,” diyerek sanatın görsel gücünü vurguluyor.

Vitray Sanatının İncelikleri ve Aşamaları

Betül Kübra Savcı, vitray sanatının beş temel aşamadan oluştuğunu ve bu aşamaların her birinin özenle yapılması gerektiğini belirtiyor. Sanatın önce kesim, rodaj, folyolama, lehimleme ve en son patina aşamasından geçtiğini anlatan Savcı, “Vitraylar genellikle restorasyon çalışmalarında kullanılıyor, özellikle tarihi yerlerin yenilenmesi sırasında bu sanata olan ihtiyaç artıyor” şeklinde konuşuyor. Savcı’nın aktardığına göre, Güneydoğu bölgesinde bu işi yapan çok az insan bulunuyor.

Sur Kaymakamlığı’nın Desteği ve Gelecek Planları

Betül Kübra Savcı, Sur Kaymakamlığı’ndan sergi aşamasında destek aldıklarını ve bu işin Diyarbakır’da canlanmasında kaymakamlığın önemli bir rol oynadığını ifade ediyor. Sanatın kaybolmasını engellemek adına çalışmalarını sürdüren Savcı, “Projelerimizi severek yapıyoruz, zorluk çekmeden bu sanatı icra ediyoruz” diyerek gelecekte de bu sanatı yaşatmak için çaba sarf edeceğini belirtiyor. Savcı, vitrayın Diyarbakır’daki sanat camiasına katkı sağladığını ve bölge insanının ilgisini çekmeye başladığını belirtiyor.

Güneydoğu’da Vitray Sanatının Yeri ve Önemi

Güneydoğu Anadolu’da vitray sanatı oldukça nadir görülüyor ve bu durum sanatın kaybolma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor. Savcı, bu sanatı yeni nesillere aktarma misyonunu üstlenmiş bir sanatçı olarak Diyarbakır’da fark yaratmaya devam ediyor. Sanatçının ifadesine göre, vitray sanatı hakkında farkındalık oluşturmak, sanatın yaşatılması için atılması gereken en önemli adım. “Amacımız, bu sanatı canlandırmak ve gelecek nesillere aktarabilmek,” diyor Savcı, vitrayın geleceği için umut dolu bir mesaj veriyor. İHA

SİZİN DÜŞÜNCELERİNİZ?
ÇOK OKUNANLAR
ANKET TÜMÜ
ARŞİV ARAMA
E-GAZETE TÜMÜ
23.11.2024 Tarihli Gazetemiz
PUAN DURUMU TÜMÜ